Complete bedrijfsadministratie

Administratie en financiële rapportages.

Bespaar tijd door de administratie te automatiseren en krijg actueel inzicht in je cijfers.
VDB administratie en rapportages

Administratie, boekhouding en automatisering

Stop met het handmatig verwerken van inkoopfacturen, verkoopfacturen en betalingen. Stop met het worstelen met je administratie. Zonde van de tijd!

Alle ondernemers kunnen hun financiële administratie en boekhouding automatiseren. Koppel een webshop, administratiepakket of bankrekening en gebruik scan en herken software om facturen automatisch in te lezen. Bankmutaties worden automatisch geboekt en je krijgt met één druk op de knop inzichtelijk welke facturen nog open staan. Veel ondernemers maken hier al gebruik van!

Actueel inzicht in je cijfers. Bedrijfsrapportages, financiële rapportages en jaarrekeningen. Afgestemd op jouw specifieke wensen. Voor VDB is dit business-as-usual. Wij verzorgen graag jouw financiële administratie, zodat jij kunt doen waar je goed in bent, ondernemen!

Ondernemers die kiezen voor het automatiseren van hun boekhouding en/of administratie bij VDB zijn verzekerd van the full package:
  • Inrichten AFAS bedrijfssoftware
  • Volledige verwerking en controle van boekhouding en/of administratie
  • Verzorging van fiscale aangiften omzetbelasting
  • Ondersteuning en begeleiding bij boekhouding en/of administratie
  • Real-time inzicht in de administratie en periodieke cijferrapportage
  • Samenstellen van de jaarrekening en de bijbehorende fiscale jaaraangifte

Financiële rapportages en Jaarrekeningen

Weet je uit het hoofd hoe jouw onderneming het afgelopen kwartaal financieel gepresteerd heeft? Of het afgelopen jaar? Of hoe je het komende jaar gaat presteren? Inzicht in geldstromen biedt de mogelijkheid om vooruit te kijken. Om nieuwe wegen in te slaan, het anders aan te pakken of juist ergens mee te stoppen. Financiële rapportages bieden deze waardevolle informatie. Het laat onder andere het volgende zien:

  • Liquiditeitsplanning; wat zijn de verwachte inkomsten en uitgaven?
  • Periodevergelijking; wat is er de vorige periode begroot en klopt dit?
  • Betaalgedrag; hoe snel worden facturen betaald en betalen klanten wel op tijd?
  • Voorraad (bijv. bij winkels en webshops); wat is de waarde hiervan en was er meer of
    minder voorraad in de afgelopen periode?

Door het maken van tussentijdse financiële cijfers leveren wij altijd actuele cijfers. Hierdoor weet een onderneming of organisatie precies hoe deze ervoor staat en welke acties er nodig zijn. Deze financiële rapportages zijn ook beschikbaar middels een (online) financieel dashboard. Deze kunnen worden afgestemd op een specifieke branche en/of onderneming.

Tenslotte verzorgen wij na afloop van het jaar de jaarrekening voor jouw onderneming.

Hierbij werken wij vanzelfsprekend volgens de wettelijke vereisten die daaraan worden gesteld. Na het opstellen van de jaarrekening bespreken wij deze met je. Nadat de jaarrekening conform de benodigde formaliteiten definitief wordt gemaakt verzorgen wij ook de deponering bij de Kamer van Koophandel (voor rechtspersonen, zoals BV’s) en verzorgen wij de belastingaangiften Vennootschapsbelasting (voor de BV’s) en Inkomstenbelasting voor de IB ondernemers (bijvoorbeeld ZZP-ers).

Interesse of vragen?

Stel al je vragen aan onze administratie specialisten. We horen graag van je.

Bekijk wat we nog meer graag voor je doen.

  • Salarisadministratie & P&O

    Inrichten en uitvoeren van je personeelszaken.

  • Belastingen, Fiscaal advies & Financiële planning

    Fiscale optimalisatie zonder verrassingen.
  • Complete bedrijfsadministratie

    Bespaar tijd door de administratie te automatiseren en krijg actueel inzicht in je cijfers.